lördag 1 september 2012

Möte med arbetsterapeut

I veckan hade jag ett möte med arbetsterapeut. Däremot vet jag inte om vi kom fram till något men denna skulle i alla fall prata med hjälpmedelskonsulenten för rådgivning.

Tycker att det är konstigt att man som reumatiker inte är säker på att få rätt hjälpmedel eftersom man inte är rullstolsbunden. Hade jag varit rullstolsbunden hade jag fått det bästa för mig men eftersom jag inte är detta utan använder rullstolen cirka 2 gånger per vecka så kan jag behöva nöja mej med något som fungerar hyfsat. Det är väl bara bra att att jag kan klara mig utan rullstol så ofta som möjligt, men det känns inte alltid så.

I veckan fick jag även min ansökan om särskilt högriskskydd godkänd. Skönt att få den godkänd på en gång utan några överklaganden eller frågor då jag inte är har den bästa tålamodet för blanketter och intyg. Det känns som ibland att man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

Hoppas ni har en fortsatt bra helg.

PS. Kan tillägga att det är pinsamt med så liten tv-bevakning från Paralympics som det är (ca 40 timmar på webben) jämfört med ca 4000 webbtimmar (kan ha fel om antalet timmar) men det är i alla fall en väldigt stor skillnad. Känns inte riktigt vettigt att man får se någon helt ointressant match mellan ett pytteland och ett annat pytteland i en sport som man aldrig har hört talas om när man kan se svenskar ta medalj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar